شرکت مهراد تجهیز پارسیانشرکت مهراد تجهیز پارسیانشرکت مهراد تجهیز پارسیان
تهران، خیابان طالقانی، پلاک 113
۰۲۱-۸۸۸۴۴۶۷۳

تجهیزات پزشکی در بهبود کیفیت خدمات درمانی

تجهیزات پزشکی به شدت بر اثربخشی کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی کمک می کند. به طور کلی، هنگامی که موسسات بهداشتی و درمانی دچار خرابی و در دسترس نبودن تجهیزات پزشکی می شوند، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم دچار اختلال می شود. اغلب مشکلات به دلیل کمبود در مدیریت و حفظ وضعیت تجهیزات توسط مسئول تجهیزات پزشکی است.

ارزیابی وضعیت تجهیزات پزشکی، یک فعالیت مهم در طول نگهداری و مدیریت چرخه عمر تجهیزات برای افزایش در دسترس بودن، عملکرد، و ایمنی تجهیزات است. این مطالعه با هدف انجام یک بررسی سیستماتیک در استخراج و دسته بندی پارامترهای ورودی اعمال شده در ارزیابی وضعیت تجهیزات پزشکی می باشد. این بررسی موفق به طبقه‌بندی هشت دسته از ویژگی‌های قابلیت اطمینان تجهیزات پزشکی شد، که شامل ویژگی‌های تجهیزات، عملکرد، نیاز به تعمیر و نگهداری، عملکرد، ریسک و ایمنی، در دسترس بودن و آمادگی، استفاده و هزینه می باشد.

به کارگیری هشت ویژگی استخراج شده از سیستم مدیریت نگهداری دارایی های کامپیوتری به مهندسان بالینی در ارزیابی قابلیت اطمینان تجهیزات پزشکی مورد استفاده در مؤسسه مراقبت های بهداشتی کمک می کند. ارزیابی قابلیت اطمینان انجام شده در این هشت ویژگی به مهندسان بالینی در اجرای یک اقدام تعمیر و نگهداری استراتژیک کمک خواهد کرد، که می تواند در دسترس بودن تجهیزات را افزایش دهد، عملکرد را حفظ کند، منابع را بهینه سازی کند، و در نهایت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی موثر به جامعه کمک کند. در نهایت توصیه هایی برای کارهای آینده در پایان این تحقیق ارائه می شود.

پیام بگذارید